Saturday, August 16, 2008

Technorati Profile

Wednesday, August 6, 2008

فعال شدن مجدد پروژه ECE

بعد از مدت‌ها سکوت در پروژه ECE به دلیل مشکل میل سرور مشتری بالاخره قرار شد ارتباط ECE ما و شرکت مادر به جای خودشان برقرار گردد.
اولین مشکل ما با شرکت مادر این است که تقریبا همه دبیرخانه‌های موجود در شرکت آنها و زیر مجموعه‌هایشان از یک دبیرخانه یکسان برای ارتباط ECE استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود که این احتمال بالا رود که xml های تولیدی آنها صرفا با خودشان سازگار باشند نه با xml های تولید دیگر نرم افزارها. آن هم به این دلیل که تا حالا مجبور نبوده‌اند با دبیرخانه دیگری ارتباط ECE داشته باشند.
مشکل دوم قدمت نرم افزار دبیرخانه فعلی در شرکت مادر و اطمینان مسئولین آنجا به این نرم افزار است. ممکن است دبیرخانه ما به علت تازه وارد بودن نتواند بعضی اشکلات احتمالی پروتکل آنها را به سادگی اثبات نماید.
و اما مشکل سوم و آخر که از همه هم مهمتر است آزمایشی بودن پروتکل ECE در سطح شرکت مادر و شرکت‌های تابعه آن است. این قضیه از دو جهت برای ما نامطلوب است. یکی اینکه معلوم نیست دبیرخانه‌های خودشان هم واقعا درست و حسابی کار کند یا نه و دوم اینکه دبیرخانه ما هم اگر در این حالت غیر عملیاتی بماند نمی‌تواند به خوبی تست شده و به اصطلاح صیقل بخورد.

امیدوارم این مشکلات به همین زودی‌ها پایان یابند.